Een klacht indienen bij de Klachtencommissie Rijnmond

U heeft een klacht ingediend bij een zorginstelling over de zorg die u heeft ontvangen. Maar hier heeft u geen reactie op gekregen of het probleem is volgens u niet goed opgelost. De Klachtencommissie Rijnmond helpt u graag verder.

Wie kan een klacht bij ons indienen?

Uiteraard kunt u een klacht indienen als u een cliĆ«nt bent bij een zorginstelling die bij ons is aangesloten. Maar u kunt ook iemand machtigen om de klacht voor u in te dienen. Bent u bijvoorbeeld niet meer goed in staat om voor uzelf op te komen, dan kan uw wettelijke of aangewezen vertegenwoordiger de klacht voor u indienen.

Klachtenformulier invullen

U kunt uw klacht bij ons indienen via een speciaal klachtenformulier. Zodra wij uw klacht hebben binnengekregen, onderzoekt en beoordeelt de commissie uw klacht. Hoe dit precies in zijn werk gaat, leest u onder het kopje Procedure.

Onafhankelijk en onpartijdig

Goed om te weten: alle leden van de Klachtencommissie Rijnmond zijn onafhankelijk en hebben veel ervaring in hun specialisme. Uw klacht wordt behandeld door leden die niet werkzaam zijn bij één van de aangesloten organisaties. U bent dus verzekerd van een onafhankelijke en onpartijdige werkwijze. Ook kunt u er zeker van zijn dat de Klachtencommissie alle betrokken partijen in hun recht laat staan: de voorzitter en vicevoorzitter zijn beiden jurist.